loading...

دكوراسيون مغازه

دكوراسيون مغازه

بازدید : 117
11 زمان : 1399:2

ساليان سال است كه مغازه هاي خرده فروشي شكل گرفته اند و وقتي صحبت از طراحي و چيدمان داخلي اين فروشگاه ها با دكوراسيون مغازه به ميان است، مي توان رويكردهاي متعددي را در پيش گرفت. با اين وجود چند استراتژي رايج طراحي وجود دارد كه خرده فروشان مي توانند با به كار بستن آنها طراحي دكوراسيون مغازه خود را انجام داده و حجم فروش خود را افزايش داده و كسب و كارشان را رونق بخشند. طراحي فضاي داخلي فروشگاه هاي خرده فروشي موضوع تحقيقات همه جانبه اين روزهاي ما بوده و كوشيده ايم به بوتيك داران كمك كنيم تا موفق تر عمل كرده و در عصر ديجيتالي حاضر، مجالي براي خودنمايي بيابند.

از روايت و خلق يك تجربه به يادماندني و ماندگار گرفته تا ويترين هايي مجذوب كننده و اغواگر و الزاماتي كه مي بايست در علائم و نشانه هاي تجاري در دكوراسيون مغازه رعايت كنيد، همه را از نظر گذرانده ايم و به جرأت مي توان ادعا كرد كه از ميان تمامي اين عوامل پرداختن به جزئيات، فوت كوزه گري در مبحث خرده فروشي به شمار مي رود و مي بايست تمامي اصول ابتدايي و پايه را با نظم و دقت خاصي مدنظر قرار داد. به همين خاطر در اين مقاله قصد داريم بيشتر به همين اصول اوليه بپردازيم تا در نهايت موفق به ايجاد دكوراسيوني مؤثر و تحسين برانگيز شويم كه به خودي خود نگاه مشتريان را بر روي مغازه شما ميخكوب كرده و آنها را مسحور مي كند تا محصولات بيشتري را از نظر گذرانده و در انتها راهي صندوق شوند.

به خاطر داشته باشيد از هنگامي كه فردي به درون فروشگاه شما قدم مي گذارد تا لحظه اي كه تصميم مي گيرد به صندوق مراجعه كند (يا نكند)، رعايت نكات و ترفندهاي هوشمندانه طراحي مي تواند تأثير بسزايي در ميزان فروش شما داشته باشد. پس با گروه صنعتي پوشاك روني همراه باشيد :

ورود به فروشگاه

محدوده ورودي يك فروشگاه، كه برخي آن را با عنوان منطقه مرزي مي شناسند، نخستين فضاييست كه مشتريان بالقوه به آن قدم مي گذارند و بسته به بزرگي و كوچكي فروشگاهتان ١/۵ تا ۴/۵ متر از فضاي مغازه شما را به خود اختصاص داده است. مرزي كه مشتريان را از دنياي بيرون جدا كرده و به دل فروشگاه شما مي كشاند و به او القا مي كند كه شما چه چيزهايي براي عرضه به او داريد. قضاوتي در ذهن آنها شكل مي گيرد و به اين نتيجه مي رسند كه با يك فروشگاه شيك و درجه يك طرفند يا يك مغازه معمولي و رده پايين و در نهايت نورپردازي، چيدمان اثاثيه و دكوراسيون مغازه و رنگ بندي فروشگاهتان را ارزيابي مي كنند.

از آنجايي كه مشتري در حالت انتقال و گذر از يك فضا به فضايي جديد مي باشد، به احتمال زياد كالا، سبد و علائمي را ناديده مي گيرد كه در معرض ديدش قرار داده ايد.

بازدید : 122
11 زمان : 1399:2

سپس به سمت راست نظر مي افكند.

در آمريكاي شمالي حدود ٩٠ درصد مشتريان پس از ورود به يك فروشگاه بي اختيار به سمت راست مي چرخند و اين واقعيتي مشهود و انكارناپذير دردكوراسيون مغازه است. نخستين ديواري كه پيش روي مشتري قرار مي گيرد، به محل قدرت نمايي و عرضه اندام شما شهرت دارد و مي تواند مشتريانتان را تحت تأثير قرار داده و افسون كند، پس نسبت به آنچه مي خواهيد در اين ديوار به نمايش گذاريد و نحوه چيدمانشان توجه و وسواس خاصي به خرج دهيد. در اين قسمت از فروشگاه خود كالاهايي را به نمايش بگذاريد كه مطمئنيد مي توانند توجه و نظر مثبت مشتريان را جلب كرده و آنها را به دام اندازند؛ مجموعه هاي فصل نو، كالاهاي جديد، كالاهايي كه سود شايان ذكري برايتان به همراه دارند، كالاهايي كه در ميان مشتريان محبوب است. به علاوه مي توانيد بخشي از ويترين خود را براي نقل داستان كالاهايتان اختصاص دهيد تا زينت بخش فروشگاهتان باشد.

مشتري را ترغيب كنيد تا در فروشگاهتان چرخي بزند

اين مسئله تا حد زيادي به فضاي فروشگاه شما و چيدمان و دكوراسيون مغازه آن بستگي دارد، ليكن با علم بر اين موضوع كه مشتري پس از ورود به سمت راست مي رود، بار بزرگي از روي دوشتان برداشته مي شود و كافيست تمام تلاش خود را به كار گيريد تا آنها را ترغيب كنيد ،به قدم زدن ادامه داده و كالاهاي بيشتري را از نظر بگذرانند. از اين طريق علاوه بر آن كه شانس خريد كردن مشتريان خود را افزايش مي دهيد، مي توانيد با طراحي هوشمندانه يك مسير از پيش تعيين شده حجم رفت و آمد مشتريان را در فروشگاه كنترل كرده و اجازه ندهيد بخشي از مغازه تان بيش از حد شلوغ و بخش ديگر آن زيادي خلوت باشد.

اغلب خرده فروشان اين مسير را به صورت دايره اي شكل طراحي مي كنند، مسيري كه از سمت راست ورودي فروشگاه آغاز شده و مشتري را به بخش انتهايي فروشگاه هدايت كرده و مجدداً به جلوي مغازه مي كشاند. برخي از فروشنده ها پا را فراتر نهاده و اين مسير را با يك رنگ و بافت متفاوت مشخص مي كنند، به گونه اي كه كاملاً متمايز از كف فروشگاه باشد؛ از قديم گفته اند، “هر جا كه چشم برود، پا نيز به دنبالش روانه مي شود.”

به خاطر داشته باشيد كه قرار است اين مسير مشتريانتان را به سوي محل خاصي رهنمون سازد، بنابراين بايد در انتهاي راه ويتريني جالب توجه و چشم نواز در دكوراسيون مغازه معرض ديدشان قرار دهيد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 37
  • بازدید کلی : 1723
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی